location car search folder print add-compare-btn icon-blank-sheet icon-sheet icon-compare icon-columns icon-wheel icon-wheel two icon-shield icon-insurance icon-service icon-funding

BOXERMOTORER

Tilbage til Forester

Få andre SUV’er tilbyder samme selvsikkerhed og reaktionsevne som Forester, og den vigtigste grund finder du under motorhjelmen – Subaru Boxermotoren. Den vandret orienterede konfiguration af Subaru boxermotoren placerer stemplerne i en 180 graders vinkel i forhold til hinanden og giver dermed en lavere og fladere profil end andre motortyper. Det giver motoren – og dermed hele bilen – et lavere tyngdepunkt og bedre balance. Derudover udligner stemplernes modsatrettede bevægelser hinanden, hvad der også reducerer vibrationerne.

SUBARU BOXERDIESEL 2.0-liter DOHC

MAKS. EFFEKT:

147 hk (108 kW) / 3600 o/min.

MAKS. MOMENT:

350 Nm (35,7 kgfm) / 1600–2400 o/min.

BRÆNDSTOFFORBRUG:

16,4 km/l* (Lineartronic)

17,5 km/l* (6MT)

CO2 UDSLIP:

158 g/km* (Lineartronic) 

148 g/km* (6MT)

SUBARU BOXER 2.0-liter DOHC

MAKS. EFFEKT:

150 hk (110 kW) / 6200 o/min.

MAKS. MOMENT:

198 Nm (20,2 kgfm) / 4200 o/min.

BRÆNDSTOFFORBRUG:

15,4 km/liter* (Lineartronic),

14,5 km/liter* (6MT)

CO2 UDSLIP:

150 g/km* (Lineartronic),

160 g/km* (6MT)

SUBARU BOXER 2.0-liter DOHC, TURBO

MAKS. EFFEKT:

240 hk (177 kW) / 5600 o/min.

MAKS. MOMENT:

350 Nm (35,7 kgfm) / 2400-3600 o/min.

BRÆNSTOFFORBRUG:

11,8km/l* (Lineartronic)

CO2 UDSLIP:

197 g/km* (Lineartronic)

Øget stabilitet

Med Boxer-motorens flade profil, ligger tyngdepunktet lavere i chassiset end i andre motortyper og bidrager til en mere stabil balance i hele bilen.

Øget stabilitet

Uopslidelig ydeevne

Motorens flade design er i sig selv afbalancerende, da denne konstruktion genererer færre vibrationer end V- og rækkemotorer. Resultatet er øget holdbarhed og mere pålidelig ydeevne.

Uopslidelig ydeevne

 

* Brændstofforbrug og CO2 mht. EC715/2007-2015/45/W.