location car search folder print add-compare-btn icon-blank-sheet icon-sheet icon-compare icon-columns icon-wheel icon-wheel two icon-shield icon-insurance icon-service icon-funding

Eyesight

 

Tilbage til XV

SUBARUS GLOBALT FØRENDE TEKNOLOGI HOLDER ØJE

Hos Subaru tror vi på ALL-AROUND SAFETY, og en vigtig del af den er at undgå kollisioner, så det ikke kommer til ulykker. Derfor har vi udviklet EyeSight*1, et banebrydende hjælpesystem til støtte for føreren. Som et ekstra sæt øjne på vejen bruger EyeSight to stereokameraer til at opfange tredimensionelle farvebilleder med fantastisk billedgenkendelse, næsten på niveau med det menneskelige øje.

Systemet bruger billeder fra begge kameraer til præcist af registrere form, hastighed og afstand. Og det registrerer ikke kun køretøjer, men også motorcykler, cyklister og fodgængere. Når en potentiel faresituation bliver registreret, advarer systemet dig og aktiverer sågar bremserne, hvis det er nødvendigt for at undgå en ulykke. Med et så dramatisk forbedret sikkerhedsniveau reducerer EyeSight presset på dig bag rattet og styrker din sikkerhed, når du er undervejs i din SUBARU XV.

 

Adaptive Cruise Control

EyeSight holder ikke bare farten, som traditionelle fartpiloter kan. Når systemet opdager et køretøj forude, tilpasser den adaptive fartpilot hastigheden for at holde en indstillet afstand til de forankørende ved at overvåge afstand og forskel i hastighed. Den justerer motor, gearkasse og bremser for at tilpasse din hastighed til den forankørende trafik i et bredt spektrum af hastigheder fra cirka 0-180 km/t. Adaptive Cruise Control er designet til motorvejs- og hovedvejskørsel, og det registrerer det forankørende køretøj og dets bremselys, så du f.eks. får assistance til køkørsel. En bekvem og komfortabel hjælp i blandt andet myldretidstrafik.

 

Lane keep assist

Når du kører på motorveje samt hoved- og landeveje holder Lane Keep Assist øje med vejstriberne ved hjælp af et stereokamera og registrerer, hvis bilen er på vej væk fra kørebanen. Ved hastigheder på cirka 65 km/t eller mere kan systemet understøtte ratbevægelserne for at sikre kørslen og modvirke, at bilen forlader vejbanen.

Er du stoppet op, og EyeSight registrerer, at trafikken igen bevæger sig, vil Lead Vehicle Start Alert opfordre dig til at sætte i gang ved hjælp af en biplyd og en blinkende indikator.

Lane Sway og Departure Warning

Når du bliver distraheret af træthed og begynder at slingre inden for din vejbane, hjælper Lane Sway Warning dig med at forblive årvågen med en summelyd og en blinkende indikator. Lane Sway Warning virker dog kun ved hastigheder over 60 km/t. Når du kører med hastigheder på 50 km/t eller mere, og du nærmer dig vejbanens kant eller overskrider den uden at bruge blinklyset, vil vognbaneassistenten (Lane Departure Warning) advare dig med en summelyd og en blinkende indikator, før du forlader din bane.

 

Pre-collision Braking System         

Når EyeSight ser en forhindring foran bilen, og du sætter bilen i fremadgående gear i stedet for bakgear, vil Precollision Throttle Management udsende en serie korte bip, blinke en advarsel i instrumentbordet og slå speederen fra for at forhindre en kollision.

Når systemet registrerer en forestående kollision med et køretøj eller en anden forhindring, advarer Precollision Braking System med en advarselslyd og et lyssignal i instrumentbordet. Hvis du stadig ikke foretager undvigemanøvrer, kan systemet aktivere bremserne for at reducere kollisionen eller om muligt helt forhindre sammenstød. Foretager du undvigemanøvrer, kan Pre-collision Brake Assist bistå dig for at undgå kollision.
Registreres en potentiel frontalkollision, hjælper Pre-collision Steering Assist dig med at foretage en skarp drejning for at undgå sammenstød.

 

 

*1 EyeSight er et hjælpesystem, som ikke nødvendigvis fungerer optimalt under alle forhold. Føreren er altid ansvarlig for sikker og opmærksom
kørsel samt overvågning af trafikregulering. Systemets effektivitet afhænger af mange faktorer som vedligeholdelse af køretøjet, vejret og vejens
beskaffenhed. Læs brugermanual for fuldstændige detaljer om betjening og begrænsninger for EyeSight.
*2 Pre-collision Braking System fungerer muligvis ikke under alle forhold. Afhængigt af hastighedsforskel til objektet, objektets højde og andre forhold
kan nogle situationer muligvis ikke leve op til de nødvendige forudsætninger for, at EyeSight fungerer optimalt.