location car search folder print add-compare-btn icon-blank-sheet icon-sheet icon-compare icon-columns icon-wheel icon-wheel two icon-shield icon-insurance icon-service icon-funding

Boxermotorer

Tilbage til Outback

Den vandret orienterede konfiguration af en Subaru Boxermotor placerer stemplerne 180 grader over for hinanden, så profilen er lavere og mere flad end for andre motortyper. Det giver en motor – og en bil – med et lavere tyngdepunkt, en lavere profil og en mere afbalanceret vægtfordeling.

boxermotoren

Øget stabilitet

Motorblokken har en flad profil og ligger lavt i chassiset, og derfor er hele bilen mere stabilt afbalanceret og mere modstandsdygtig over for sideværts bevægelser end andre typer.

 

 

Langtidsholdbare præstationer

Motorens flade design er stift og selvbalancerende, hvad der giver færre vibrationer end en V-type eller 4-cylindret rækkemotor. Resultatet er længere holdbarhed og pålidelige præstationer.

 

SUBARU BOXERMOTOR 2.5-liter DOHC (2.5i)

Selv om den allerede var smidig og stærk, har vi alligevel forbedret vores 2,5-liter DOHC motor, så den er endnu mere kraftfuld og økonomisk. Vi har samtidig foretaget målrettede forbedringer for at øge momentet ved lave omdrejninger, så du har rigeligt med kræfter lige fra start. Motoren reagerer også hurtigere ved bykørsel og mere tilfredsstillende ved landevejskørsel med dens 235 Nm moment ved kun 4.000 o/min. Kombineret med Lineartronic er motoren mere brændstofeffektiv og renere, så den både skåner din tegnebog og miljøet.

Subaru Boxermotor Outback

MAKS. EFFEKT :

129 kW (175 PS) / 5800 rpm

MAKS. DREJNINGSMOMENT:

235 Nm (24.0 kgfm) / 4000 o/min.

BRÆNDSTOFFORBRUG*:

13,7 km/l

CO2 UDLEDNING*:

161 g/km (Lineartronic)

CO2-UTSLÄPP*:
166 g/km

* Brændstofforbrug og CO2-emissioner i henhold til EC715/2007 - EC136/2014W..