location car search folder print add-compare-btn icon-blank-sheet icon-sheet icon-compare icon-columns icon-wheel icon-wheel two icon-shield icon-insurance icon-service icon-funding

WRX STI 

FINAL EDITION

Prisliste

WRX STI 

FINAL EDITION

Prisliste

Versioner

Versioner

VersionVejl. udsalgsprisGearkasse
WRX STI 669 000 dkk 6MT

GT

VersionVejl. udsalgsprisGearkasse
WRX STI GT 739 900 dkk 6MT
360°

360°

WR Blue Pearl
Eksteriør

Eksteriør

Motorsportfans over hele verden skal kun bruge tre bogstaver for at stave til fantastiske køreegenskaber: STI. Den aktuelle WRX STI byder på frisk styling med luftindtag i motorhjelmen og en downforce-genererende hækvinge, der ikke efterlader tvivl om, hvad den er, og hvad den skal bruges til. Under overfladen leverer den præstationer, der er strammere og mere fokuserede end nogensinde.

Eksteriør udstyr

Køreoplevelse
  • SI-Drive
  • Multi-funktions display
  • DCCD
  • LCD-display
SI-Drive

Køreoplevelse

Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE) lader dig tilpasse WRX STI’s personlighed til dine behov og ønsker. Intelligent Mode [I] giver dig en jævn acceleration og tager hensyn til forbruget. Vælger du Sport Mode [S] får du en mere lineær respons og flere aspekter i din kørsel. Og vil du have maksimalt udbytte og fuld kontrol over den turboladede motor, skifter du bare til Sport Sharp Mode [S#]. Det giver den mest direkte speederrespons og præcis kontrol over motoren i hele omdrejningsområdet.

Multi-funktions display

Køreoplevelse

Du behøver ikke at miste forbindelsen, bare fordi du tager hjemmefra. WRX STI holder dig diskret forbundet med teknologi, som er intuitiv og enkel at bruge. Du har navigation, infotainment og audiosystemer lige ved hånden, når du er undervejs, og du betjener det hele med enten fingerspidserne eller din stemme. Alle dine playlister og kontakter følger naturligvis med, når du forbinder din smartphone eller iPhone til systemet. Det klare 5,9 tommer store multifunktionsdisplay er blevet bredere og har fået en højere opløsning, så du har nemt ved at aflæse de vigtigste af bilens data.

DCCD

Køreoplevelse

Driver’s Control Centre Differential (DCCD) giver dig mulighed for at logge dig ind på WRX STI’ens differentialespærre og dermed få indflydelse på bilens køreegenskaber. Den justerer både den elektromagnetiske kobling og Limited Slip Differentialet (LSD) for at fordele momentet mellem for- og baghjul. Auto Mode giver den ideelle kraftfordeling under skiftende vejbetingelser, mens Auto [+] sender mere power fremad for at optimere vejgrebet. Auto [-] sender kræfterne bagud for at forbedre svingegenskaberne, og det sekstrins Manual Mode lader dig indlæse din egen foretrukne køreindstilling.

LCD-display

Køreoplevelse

Den mest vitale information under kørslen er kun et kort blik væk med de skarpe, let aflæselige instrumenter. Når du fyrer op under din WRX STI, laver nålene et fuldt udslag bare for lige at få dig i stødet til turen. Under rækken af instrumenter – midt i dit synsfelt - finder du en 3,5" skærm, som du kan indstille til at vise de informationer, du ønsker.

Interiør

Interiør

Oplev den særlige WRX STI-feeling, der begejstrer motorentusiaster verden over. Når du tager plads bag rattet og starter motoren, er det kun det afdæmpede og elegante interiør, der holder din adrenalin i ro. De sportslige, røde sikkerhedsseler holder dig blidt fast i de ergonomiske og bløde sportssæder, hvor den korte gearstang altid er inden for rækkevidde, når du mestrer sving og langsider. Samtidig er du velinformeret om alle nøgledata fra bilen på det 5,9 tommer store multifunktionsdisplay i høj opløsning, der altid er inden for synsvidde.

Interiør udstyr

Teknologi
  • Symmetrical AWD
  • Gearkasser
  • Boxermotor
  • Chassi
  • Active Torque Vectoring
Symmetrical AWD

Teknologi

Stabilitet er betryggende på vejen. Men stabilitet tilføjer også den adræthed, der giver tryghed til at søge spændingen i din kørsel. Subarus biler har en overlegen evne til at overlade kontrollen bag rattet til dig i kraft af det symmetriske firehjulstræks naturlige stabilitet i tæt samarbejde med SUBARU BOXER motoren. Systemets unikke design overfører effektivt kræfterne til alle fire hjul for hele tiden at optimere kontrollen på alle typer underlag og under alle forhold. Det gør det også muligt at optimere balance og styreegenskaber ved at placere komponenter omkring længeaksen. Ydermere bidrager det til et lavt tyngdepunkt til gavn for den medrivende køreoplevelse. De unikke fordele ved symmetrisk firehjulstræk er så mærkbare, at det gør dig bedre til at undvige farer.

Gearkasser

Teknologi

Med en kort vandring, jævn og direkte bevægelse med den læderklædte gearknop lader skiftet i den manuelle gearkasse dig opleve hver en bevægelse, nålen foretager hen over den rødglødende omdrejningstæller. Du oplever den fulde kontrol over den nye STI’s mange kræfter, når du finder det rigtige gear til hastighed og omdrejninger for at få mest muligt ud af motorens sprudlende momentkurve.

Boxermotor

Teknologi

Under aluminiumshjelmen finder du kilden til de overvældende præstationer. En turboladet SUBARU BOXER motor på 2,5 liter, som med sine 300 hk og et drejningsmoment på 407 Nm giver en helt berusende acceleration. Men det er kræfter, du kan tøjle med SI-Drive, som gør dig i stand til at vælge mellem tre forskellige responsniveauer – lige fra jævnt og effektivt til fuldstændigt utæmmet. Motoren får også hjælp af Dual Active Valve Control System (Dual AVCS), som hjælper med at gøre momentkurven helt flad over et stort omdrejningsområde, som du kontrollerer med en lynhurtig, manuel 6-trins gearkasse. Få motorer kan matche Subarus 2,5-liters turbomotor, når det kommer til ren underholdning på ethvert underlag. Den formidler rå kraft med total kontrol, når turboen uden tøven slipper kræfterne løs til intens acceleration. Års gennemprøvninger har bare gjort den bedre, og den har aldrig været bedre end i WRX STI.

Læs mere om Boxermotor

Chassi

Teknologi

Mange års intens konkurrence, omfattende testning og fremskridt inden for materialer og produktionsmetoder har tilsammen inspireret til det nye chassis-design. Exceptionel styrke og lynhurtig respons var centrale punkter for udviklingen. Højstyrkestål er brugt overalt i rammen for at øge vridningsstabiliteten og sænke bilens vægt. Affjedringen er finjusteret til nøjagtige standarder med stivere støddæmpere og hurtigere fjedre og forbedringer som stivere kuglebøsninger. Det afbalancerer stivheden på mesterlig vis og sikrer en hurtigere respons, der på forbilledlig vis samler fører, bil og vej til en enhed.

Active Torque Vectoring

Teknologi

Denne teknologi gør håndtering af STI’en mere præcis og gør dig i stand til at presse din bil tættere på dens grænser. Når du kører ind i et sving, og centrifugalkraften trækker modsat, kan systemet fordele kræfterne til hvert enkelt hjul for at holde dig på den kørelinje, du har valgt. Det betyder, at WRX STI reagerer hurtigere og bedre på dine styreudslag.

Sikkerhed
  • Aktiv
  • Passiv
  • Bremser
  • VDC
Aktiv

Sikkerhed

Multi-mode Vehicle Dynamics Control er et avanceret stabiliseringsprogram, der hjælper dig med at bevare kontrollen, når du bevæger dig på bilens absolutte grænser. Der er tre forskellige præstationsfremmende indstillinger. I Normal-indstilling er systemet fuldt tilkoblet. Skift til Traction for at hæve grænsen for systemets indgriben og dermed øge din egen indflydelse. Vælg Off for at deaktivere Vehicle Dynamics Control og overtage kontrollen fuldstændigt. WRX STI rummer teknologier, der forbedrer nedbremsning og sikkerhed. Brake Assist sikrer for eksempel maksimal bremsekraft i nødsituationer. Brake Override hjælper dig med at undgå farlige situationer ved at nedprioritere gaspedalen i de tilfælde, hvor speeder og bremser aktiveres samtidig. WRX STI er udstyret med High Beam Assist (HBA) for optimal belysning af vejen. HBA skifter automatisk mellem nærlys og langt lys alt efter trafikforhold, hastighed og modkørende trafik for at sikre dig maksimal synlighed og sikkerhed. SRVD bruger sensorer placeret forskellige steder på bilen for at advare dig om biler i blinde vinkler ved fx vognbaneskift. Systemet advarer også om potentiel kollisionsrisiko, når man bakker i en gade med tværgående trafik.

Passiv

Sikkerhed

WRX STI har front-, side- og gardinairbags samt knæairbag til beskyttelse af førerens ben. De ringformede, forstærkede rammer styrker passagerkabinens tag, døre, stolper og bund. Dette design hjælper med at aflede og sprede energien væk fra passagererne i tilfælde af en kollision. De bidrager også til at forstærke og lette chassiset, hvad der giver en effektiv beskyttelse. Enhver Subaru sprænger rammerne for, hvad der kan lade sig gøre inden for sikkerhed. I tilfælde af en frontalkollision er Subaru Boxermotoren og gearkassen i WRX STI for ekstra beskyttelse beregnet til ikke at blive presset ind i kabinen.

Bremser

Sikkerhed

Det kræver ægte teamwork at vinde løb i motorsport. Det samme gælder for sportslig kørsel til hverdag, hvor synergi mellem fører og bil er afgørende. Derfor har vi forbedret performance i WRX STI på tværs af hele spektret. Pedalerne føles naturlige, og det sportslige gearskifte fungerer instinktivt og præcist. Kombineret med bremsekraften fra Brembobremserne og de udborede skiver virker WRX STI mere kommunikerende, responderende og inspirerende end nogensinde før.

* Brembo er et registreret varemærke for Brembo S.p.A.

VDC

Sikkerhed

Når du presser WRX STI til grænserne, kan du gøre det med ro i sindet, vel vidende at Subaru har givet den
exceptionelle sikkerhedsegenskaber. Det omfatter beskyttelsen fra den særlige ringformede sikkerhedsramme, som
er blevet yderligere forstærket, samt en knæ-airbag i førersiden. Ved hjælp af Multi-mode Vehicle Dynamics Control
med Active Torque Vectoring og kraftige bremser fra Brembo, hjælper WRX STI dig med at undgå farer, endnu før de
opstår. Og dine muligheder for at undgå dem forbedres yderligere med det unikke symmetriske firehjulstræk.

Tilbehør

Tilbehør

  • Komfortudstyr

  • Beskyttelse

  • Eksteriør

  • Interiør

  • Sikkerhed

  • Fælge

  • Motorvarmer

  • Audio & navigation