location car search folder print add-compare-btn icon-blank-sheet icon-sheet icon-compare icon-columns icon-wheel icon-wheel two icon-shield icon-insurance icon-service icon-funding icon-newsletter

NYHED!

Subaru er et rigtig godt køb

eboxer.png

Amerikanske prisuddelinger: Subaru er et rigtig godt køb

Måske er det ingen overraskelse, men i USA er det et faktum, at Subaru biler er et rigtig godt køb. Det er de, både når det gælder brugte personbiler fra den japanske bilproducent, som ofte holder priserne bedre end deres kolleger, men også når man ser på totaløkonomien for Subaru bilerne. Begge dele er netop blevet synliggjort gennem to anerkendte amerikanske prisuddelinger.

I forbindelse med Los Angeles Auto Show uddelte ALG (et anerkendt amerikansk analysefirma) for 20. gang de årlige Residual Value Awards baseret på en omfattende analyse af brugtbilspriser på det amerikanske og canadiske bilmarked. Og Subaru scorede førstepladsen som de biler, der holdt deres priser bedst, i ikke færre end fire personbilskategorier.

Bedst til at holde prisen

Subaru Impreza var nr. 1 i kategorien ”kompakte personbiler”, Subaru WRX var bedst til at holde prisen som brugtbil blandt ”sportsvogne” og Subaru Crosstrek (XV på vore breddegrader) samt Subaru Forester tog førstepladsen blandt såvel ”kompakte SUV’er” som ”mellemstore SUV’er”.

Over årene har Subaru modtaget ikke færre end 41 pokaler fra ALG, og anses derfor meget naturligt for at være det bilmærke, som oplever den laveste procentuelle værdiforringelse i de kategorier, Subaru biler tilhører.

”I og med, at værdiforringelse typisk er den enkeltpost, der vejer tungest i den samlede udgift som bilejer, bliver Subaru til et yderst fordelagtigt bilvalg, og det er de også hvad totaløkonomien angår,” fastslår John Hurtig, brand-manager hos Subaru i Norden.

Bedste totaløkonomi i seks kategorier

Få dage inden prisuddelingen i Los Angeles var Subaru nemlig også topscorer i Las Vegas, hvor Vincentric kårede de biler, hvor man fik mest værdi for pengene. Vincentric’ ”2020 Best CPO Value Awards” uddelingen, som den hedder, sammenholder totaløkonomien for 15.000 forskellige bilkonfigurationer. Her scorede Subaru bedst i hele seks kategorier.

Subaru bilmærket vandt kategorierne ”Personbiler” og ”SUV/Crossover”, mens modellerne Outback, Crosstrek (XV på vore breddegrader), Impreza og Legacy tog førstepladsen i deres respektive kategorier.

Vincentric er ligesom ALG et anerkendt analysefirma, som leverer data til mange af bilindustriens store spillere.